2.Ciutats sense publicitat

L’1 de gener de 2007 va entrar en vigor a São Paulo la llei Cidade Limpa, que prohibia la publicitat exterior a fi de rebaixar els nivells de contaminació visual. Els cartells publicitaris havien crescut de manera desmesurada, fins al punt que aquesta saturació s’havia tornat contraproduent per als anunciants. En pocs mesos, l’aplicació de la llei va fer treure desenes de milers d’anuncis (tanques publicitàries, pòsters, els anuncis als autobusos…) que al principi van provocar l’enuig dels empresaris, que pensaven que amb aquesta prohibició s’arruïnarien.

Cinc anys després de l’aprovació de la llei, tant els habitants de São Paulo, la quarta ciutat més gran del món amb més de 20 milions, com fins i tot les marques publicitàries, reconeixen els avantatges de la prohibició. Abans era gairebé impossible adonar-se de la bellesa d’alguns edificis perquè estaven saturats de publicitat. Pel que fa als anunciants, les marques han hagut d’aguditzar l’enginy per trobar noves maneres de promocionar els productes i serveis per atreure el consumidor.

  Més informació: ‘Cidade limpa’ y la contaminación publicitaria en la ciudad: www.ehu.es/zer/hemeroteca/pdfs/zer26-12-olivares.pdf

This entry was posted in Topies. Bookmark the permalink.